Tájékozató a honlapon szereplő információk jogi vonzatáról.
A honlap tartalma eltérő megjelölés hiányában a tartalomszolgáltató szellemi alkotása, mely így csak a vonatkozó törvényi korlátok között használható fel.
A honlap információi kizárólag a forrás megjelölésével alkalmazhatóak.
A honlap eredeti tartalma, illetve oldalainak bármilyen alkotóeleme (szöveg, kép, hang, videó, animáció, stb.) csak a tartalomszolgáltató előzetes írásbeli engedélyével használható fel. A másodközlésnek meg kell felelnie - többek között - a Polgári Törvénykönyv 1957. évi IV. tv., a Büntető Törvénykönyv 1978. évi IV. tv., a Szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. tv. és a Sajtóról szóló 1986. évi II. tv. vonatkozó rendelkezéseinek. A tartalomszolgáltató engedélye nélkül az oldalak bármely alkotóeleme (együtt és külön-külön is) on-line vagy nyomtatott reprodukálása nyilvános közzététel céljából tilos.
Előzetes írásos engedély nélkül a honlap tartalmi elemei nem helyezhetők el sem nyilvános, sem zárt adatbázisban.
A honlap tartalmi és formai alkotórészei közlési engedély esetén sem változtathatók meg és nem használhatók fel a honlap tartalmától eltérő célra.
A honlap tartalmának szerzői joga a tartalomszolgáltatót illeti meg, kivéve abban az esetben, ha a konkrét dokumentumban más forrás van feltüntetve, illetve a szerzői joggal kapcsolatban egyéb közlés történik. A tartalomszolgáltató által közzétett, harmadik személyek szellemi alkotásait (cikkek, tanulmányok) felhasználni kizárólag a Szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. tv. rendelkezései szerint lehetséges. Minden e korlátokat átlépő felhasználáshoz az adott szerző hozzájárulása szükséges.
A honlap tartalmát a tartalomszolgáltató kizárólag tájékoztató jellegűnek tekinti.
A honlapon található külső hivatkozások (linkek) követésével letöltött tartalom nem áll a tartalomszolgáltató befolyása alatt. Amennyiben azt az arra jogosult kéri, a linket a tartalomszolgáltató törli vagy módosítja.
Az elektronikus formában továbbított üzenetek megsemmisülése, késedelmes megérkezése, egyéb hibája miatt beálló károk tekintetében a tartalomszolgáltató minden kártérítési felelősséget kizár, arra tekintettel, hogy az Internet nyílt, biztonságosnak nem tekinthető hálózat.
A felhasználási feltételek módosulása esetén, annak hatálybalépése előtt huszonnégy órával, e változásokat a tartalomszolgáltató a honlapon közzéteszi.
Általános Szerződési Feltételek I.
Hajdina Bt. – dahua.hu
Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF)
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (https://dahua.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://www.dahua.hu
A szolgáltató neve: Hajdina Bt..
A szolgáltató székhelye: 3529 Miskolc, Perczel Mór utca 38. 3/10
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: rendeles@dahua.hu
Cégjegyzék szám: Cg 05 06 010364
Adószám: 20576996-2-05
Telefonszáma: +36 30/30-33-253
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
Hajdina Bt.
info@hajdina.hu
www.tarhelyotthon.hu
2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2.2. A jelen Szabályzat 2015. szeptember 2. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
3.1. A megjelenített termékek online/személyesen/telefonon rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, a terméklapokon feltűntetésre kerül a termék nettó ára, a fizetendő általános forgalmi adó és ezek összege, a termék bruttó ára, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
3.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
3.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
3.4. Egyes áraink és akcióink csak internetes megrendelés esetén érvényesek, az üzletünkben magasabb áron kerülhetnek értékesítésre, ezért személyes vásárlás előtt érdemes a webáruházon keresztül megrendelni a terméket és személyes átvételt a boltban kiválasztani.
3.5. Áruházunkban raktárkészlet információ működik, mely tájékoztató jellegű. Amennyiben egy termékből kevesebb van raktáron, mint a bejövő rendelések, azokat a beérkezések sorrendjében tudjuk teljesíteni. Amennyiben rendelését a megadott időpontig nem tudjuk kiszállítani, erről és a várható kiszállításról telefonon, vagy ha nem elérhető, e-mail-ben értesítjük
3.6. Raktáron nem lévő termékek esetén a rendelési idő munkanapra értendő és tájékoztató jellegű, nem minősül ajánlattételnek. A feltüntetett rendelési időket abban az esetben tudjuk tartani, ha a termék a beszállítónál raktárkészleten van.
3.7. Árainkat naponta frissítjük, de a raktáron nem lévő termékek esetén az árváltoztatás jogát fenntartjuk. Árváltozás esetén természetesen a csomag feladása előtt értesítjük, hogy eldönthesse, igényt tart e a megváltozott áron a termékre.
Termékeink online vásárolhatóak meg.
Áruházunkban elsősorban az alábbi termékkörökből vásárolhat: Biztonságtechnikai eszközök, Riasztók, Kamerák, Beléptetők és azok tartozékai, Villamossági, Híradástechnikai, Számítástechnikai cikkek.
Áruházunk felépítése kényelmes és gyors tájékozódási lehetőséget biztosít a vásárlók számára. A menüpontok segítségével könnyedén navigálhat az áruházban.
Az áruházban feltüntetett árak kiskereskedelmi bruttó árak. Vásárolhat regisztráció nélkül is, ebben az esetben a vásárlás befejezésekor kell megadnia a legfontosabb adatokat, melyek szükségesek a kiszállításhoz és a számlázáshoz.
A felső menü pontokban megtalálja a legfontosabb cég információkat, elérhetőségeinket. Részletes cégadatainkat, vásárlási feltételeinket a lábléc menüben, vagy a felső sorban "kapcsolat" menüponton belül érheti el.
Az áruházban található termékek között a "Termékkategóriák" menüpont segítségével böngészhet. Először az áruházban található kategóriákat láthatja. Ha olyan kategóriába lép, ahol termékek találhatók, akkor ott megtekintheti a termékek rövid leírását, árát, egyéb választható tulajdonságait. A "Kosárba" felirat mellett megadhatja a megvásárolni kívánt termék darabszámát, majd a "Kosárba" gombra kattintva a terméke(ke)t a kosárba helyezheti. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra akkor a termékek felett és alatt lévő számok segítségével lapozhat.
Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a termék képére vagy nevére. Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphat.
Lehetőség van termék keresésre is. A kereső mezőbe beírhatja a termék nevét, cikkszámát vagy egy jellemző tulajdonságát, esetleg amihez használni szeretné (pl. ha lakásriasztót, akkor írja be a riasztó szót). A keresés eredményeképpen a termékek ugyanúgy jelennek meg, mint a "Termékkategóriák" menüpont esetén. Ugyanúgy lehetőség van lapozásra és a termék részletes tulajdonságainak megtekintésére is.
A kosár tartalmát a "Kosár" menüpont segítségével is ellenőrizheti. Itt a mennyiség átírásával módosíthatja még a megrendelést, esetleg törölheti a kosárba helyezett egyes termékeket. A mennyiség változtatása után mindig használja a frissít gombot. A töröl gomb használatával törölheti az adott tételt. Ezután megvásárolhatja a kosárba helyezett termékeket - ez esetben kattintson a "Tovább" gombra. Ezt követően módosíthatja, a rendszerünkben szereplő szállítási címet, a szállítás és a fizetés módját. Ha a megrendelés mellett dönt, kattintson a "Rendelés elküldése" gombra. Vásárláskor minden esetben el kell fogadni a vásárlási feltételeket és az adatvédelmi tájékoztatót.
Az alábbi szállítási módok közül választhat: Házhozszállítás Futárszolgálattal.
A megrendelő lap felületén kiválaszthatja a fizetési módot. A megrendelt terméket kifizetheti átutalással.
Az adatok kitöltése után megrendelése folytatásához kattintson a " megrendelem " feliratra.
Ezután Ön egy automata e-mailt kap tőlünk.
Hétköznapokon 1-48 órán belül rendelését de-mailben visszaigazoljuk és értesítjük a várható szállítási napról. Amennyiben valamely termék nincs raktáron, ügyfélszolgálatunk telefonon, vagy ha nem érhető el, SMS-ben vagy Emailben jelzi a várható szállítási időpontot.
Adatbeviteli hibák javítása:
Elküldött megrendeléskor tévesen megadott szállítási, számlázási és egyéb adat hibák esetén, vagy egyéb javításért kérem, írjon az rendeles@dahua.hu email címre.
Rendeléskor tévesen megadott darabszám esetén, a kosárba belépve a mennyiség átírásával módosíthatja azt. A mennyiség változtatása után mindig használja a frissítés funkciót. A töröl gomb használatával törölheti az adott tételt. Visszalépéshez használja minden esetben a böngésző vissza gombját. Tévesen elküldött megrendelés esetén kérem, írjon az rendeles@dahua.hu e-mail címre.
Kérem, hogy tévesen leadott rendelését mielőbb jelezze, hogy az még a rendelés feldolgozása előtt javításra kerülhessen.
4.1.1. Szállítási módok és költségek:
Házhozszállítás Futárszolgálattal csak a rendelés leadásakor előre egyeztetett esetben van rá mód!
Az áruházunkban hétközben 14 óráig leadott rendeléseket raktáron lévő termékek esetében a következő munkanapokban kiszállítjuk. Amennyiben valamely termék nincs raktáron, 24-48 órán belül értesítjük a várható kiszállításról. Átutalásos fizetési mód választása esetén a kiszállításra a számla ellenértékének a beérkezését követően kerül sor.
A szállítási költségét helytől és súlytól függetlenül kizárólag a vásárlási összeg határozza meg.
A kiszállítás díja a www.dahua.hu webáruházban leadott megrendelés esetén:
0 - 20 000 Ft-ig: 1 900 Ft+áfa
20 000 Ft –tól Ingyenes
Telefonon, Email-ben leadott rendelés esetén:
0 - 20 000 Ft-ig: 1 900 Ft+áfa
20 000 Ft –tól Ingyenes
A fenti díjak akkumulátorok rendelése esetén nem érvényesek. Az akkumulátor-rendelés minden esetben szállítási díj köteles.
A díj mértékét a csomag szállítási súlya szabja meg.
A kiszállítást a Sprinter és a GLS futárszolgálat végzi munkanapokon 8-17 óra között.
Amennyiben rendeléséhez megadja mobilszámát, a feladás napján a szállítást végző cég SMS-ben értesíti a kiszállítás várható időpontjáról és ha Önnek ez nem megfelelő, az SMS-ben található fuvarlevél számmal a megadott telefonszámon egyeztethet egy más időpontról.
Ha a Futárszolgálat mégsem találja Önt a megadott címen, egy értesítőt hagy, melyen jelzi, mely másik időpontban kerül sor a kiszállításra. A szállítási díj max. kétszeri kézbesítési kísérletet tartalmaz.
4.2. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
4.3. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát, az elállási jogról szóló tájékoztatót, és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
4.4. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”rendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
4.5. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
4.6. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
5.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
5.2. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.
5.3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
5.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!
6.1. A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. (II.5.) Kormányrendelet, az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
6.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
6.3. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
6.4. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
6.5. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
6.6. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
6.7. Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.
6.8. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.
6.9. Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
6.10. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
6.11. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
6.12. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
6.13. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
6.14. Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.
6.15. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
6.16. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
6.17. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
6.18. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
6.19. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
6.20. Elállási jog gyakorlása esetén, amennyiben Felhasználó kéri, a visszaszállítást cégünk szerződött partnere végzi az alábbi díjakon ( bruttó ):
0-2 Kg-ig : 1500 Ft+áfa
2,1-15 Kg-ig 2 100 Ft+áfa
15,1- 30 Kg-ig : 2 800 Ft+áfa
30 kg felett 2800 Ft+áfa + 60 Ft+áfa/ Kg
7.1. Szolgáltató a kötelező jótállás alá tartozó termékekre egy év jótállást vállal. A kötelező jótállás alá nem eső termékek esetén a Szolgáltató a gyártó által esetlegesen vállalt időtartamra és feltételek mellett vállal jótállást. Utóbbiak konkrét feltételeiről a Szolgáltató a Megrendelő kérésére részletes tájékoztatást ad.
7.2. A vásárlástól számított hat hónapon belül Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Így Szolgáltató nem köteles a kifogásnak helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a fogyasztó oldalára kerül, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok a Megrendelő számára felismerhetőek voltak.
7.3. Szavatossági jog érvényesítésére a Megrendelő a teljesítés időpontjától számított két éves elévülési határidő alatt jogosult. Ha a Megrendelő az igényét menthető okból nem tudja érvényesíteni, így különösen, ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva a fenti határidőn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától számított három év.
7.4. A jótállási ill. szavatossági idő alatt felmerült, jótállás ill. szavatosság körébe tartozó hibákat a Szolgáltatónak költségmentesen ki kell javítani, kicserélni vagy újólag szolgáltatnia. Amennyiben ilyen hibák a Megrendelő tudomására jutnak, Megrendelő haladéktalanul köteles a Szolgáltatót írásban értesíteni jótállási, illetve szavatossági igényeiről.
7.5. A jótállás ill. szavatosság érvényesítéséhez a Megrendelő köteles bemutatni a Szolgáltatótól kapott számlát illetve jótállási jegyet. Jótállási igény esetén a Megrendelő elsődlegesen kijavítást, illetőleg kicserélést követelhet, ezt követően illeti meg az árleszállítás illetve elállás joga. A hiba a felfedezésétől számított 2 hónapon belül jelzett kifogás esetén tekinthető jótállási ill. szavatossági időben közöltnek. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felel. A fentieken túlmenően az adott termékhez mellékelt jótállási jegy is tartalmazhat jótállási, illetve szavatossági feltételeket.
7.6. Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
Kellékszavatosság
7.7. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
7.8. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
7.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
7.10. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
7.11. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
7.12. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
7.13. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
7.14. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
7.15. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
7.16. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
7.17. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
7.18. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.
7.19. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
7.20. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Kiegészítő információk:
7.21. A Vásárló a jótállási igényét a szabályosan kitöltött Jótállási jeggyel érvényesítheti. Kérjük, hogy a vásárláskor kapott jótállási jegyet őrizze meg, és minden szerviz esemény alkalmával hozza magával! Jótállási jegy hiányában csak fizető javítás keretei között tudunk szolgáltatásokat nyújtani.
7.22. Ha a termék a vásárlás napjától számított 3 napon belül hibásodik meg, a termék cseréjét lehet kérni.
7.23. Garanciális meghibásodás esetén a hibás terméket mindig a jótállási jegyen feltüntetett címre kérjük postán v. személyesen eljuttatni a Hajdina Bt. címére kérjük, csak akkor küldjön garanciális készüléket, ha a garanciális felvevőhelyként az lett feltüntetve. Amennyiben nem a Hajdina Bt. a megjelölt garanciális felvevőhely és a hibás eszköz mégis hozzánk érkezik vissza, természetesen mi is továbbítjuk a szervizbe, de a garanciális javítás ideje jelentősen megnőhet.
7.24. A meghibásodott termék visszaküldése 10 kg alatt a vevő feladata, mely történhet személyesen vagy postai úton is. Amennyiben a meghibásodott eszköz 10 kg feletti, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a garanciajegyen feltüntetett szervizzel vagy ügyfélszolgálatunkkal. Azoknál a termékeknél, melyen a DSC Hungária KFT van feltüntetve garanciális felvevőhelyként, a javított árut a vevőhöz 10 kg alatt is térítésmentesen szállítjuk vissza. Amennyiben azonban az átvizsgálás során bebizonyosodik, hogy a termék valójában nem hibás, jogosultak vagyunk a szállítás költségét a vevőre terhelni.
Garanciális terméket, visszárut az alábbi címen tudunk átvenni előre egyeztetett időpontban :
Ügyfélszolgálat, panaszkezelés helye:
Hajdina BT
3529 Miskolc Perczel Mór utca 38. 3/10
7.25. Figyelem! Utánvétes és portós csomagokat nem veszünk át! Amennyiben visszárut küld, kérjük, azt normál postai csomagként v. levélként adja fel!
7.26. A jótállás érvényét veszti, ha a meghibásodás rendeltetésellenes használatból, átalakítás, szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár, vagy egyéb a vásárlás után fellépett ok miatt következik be. Ugyancsak a garancia elvesztésével jár, ha a termék azonosítására szolgáló gyári számot, garancia címkét eltávolítják, átírják, vagy megrongálják. A kizáró okok miatt bekövetkezett meghibásodások javítási költségei jótállási időn belül is a vevőt terhelik.
7.27. Riasztórendszerek, kamerarendszerek, elektronikai termékek esetében a garancia feltétele a szakember által történő beszerelés igazolása (a garanciajegyen a szerelői rovat kitöltése vagy számla.
7.28. Nem tartoznak a jótállás körébe:
A gyártó által előírt rendszeres ellenőrzések, karbantartások, és a természetes elhasználódásból eredő meghibásodások javítása, illetve az ezekből eredő szükségszerű alkatrészcserék.
A használati utasításban foglaltak be nem tartásából, vagy attól eltérő használatból származó meghibásodás.
A termékeink használati utasításában nem szereplő szolgáltatás, technikai paraméterek között fel nem sorolt paraméter hiánya, meg nem említett feladatra való alkalmatlansága, illetve az ezzel kapcsolatos vevői elégedetlenség nem tartozik a jótállási kötelezettségek körébe. Minden vásárlás előtt biztosítjuk a legszélesebb körű tájékozódási lehetőséget.
Általános Szerződési Feltételek II.
7.29. Amennyiben a Felhasználó olyan terméket küld vissza a szavatosság jogával élve, mely nem hibás – úgy ennek a ténynek a megállapításáért Szolgáltató átvizsgálási díjat jogosult felszámítani, melynek összege termékenként bruttó 2 000 Ft.
7.30. Garanciális viták esetében a Miskolci Békéltető testület véleményét kérjük ki és a szerint járunk el. Vitás ügyekben fordulhat az Ön lakhelyéhez legközelebbi Békéltető testülethez is. Cégünk a Békéltető Testületekkel igyekszik együttműködni és annak határozatát magára nézve kötelező érvényűnek tekinti.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság elérhetősége:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Miskolci Kirendeltség
3525 Miskolc Városház tér 1.
46/506-071 , fogyved_emf_miskolc@nfh.hu
8.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
8.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
8.3. A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
8.4. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
8.5. Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
8.6. A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
8.7. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
9.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
9.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
9.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
9.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
10.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
10.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
10.3. Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
10.4. Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Miskolci Kirendeltség
3525 Miskolc Városház tér 1.
46/506-071 , fogyved_emf_miskolc@nfh.hu
11.1. Miután a www.dahua.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos az www.dahua.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
11.2. A www.dahua.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
11.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
11.4. Tilos www. dahua.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a www. dahua.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
11.5. A www.dahua.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
11.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 70.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: http://www.dahua.hu
Adatvédelem www.dahua.hu
Adatkezelési tájékoztató
Bevezetés
A Hajdina Bt. (3529 Miskolc Perczel Mór utca 38. 3/10) (a továbbiakban: Szolgáltató, adatkezelő) alá veti magát a következő tájékoztatónak.
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 20. § (1) kimondja, hogy az érintettel (jelen esetben a webshop-használóval, a továbbiakban: felhasználó) az adatkezelés megkezdése előtt közölni kell, hogy az adatkezelés hozzájáruláson alapul vagy kötelező.
Az érintettet az adatkezelés megkezdése előtt egyértelműen és részletesen tájékoztatni kell az adatai kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen az adatkezelés céljáról és jogalapjáról, az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről, az adatkezelés időtartamáról.
Tájékoztatni kell az érintettet az Info tv. 6. § (1) bekezdése alapján arról is, hogy személyes adat kezelhető akkor is, ha az érintett hozzájárulásának beszerzése lehetetlen vagy aránytalan költséggel járna, és a személyes adat kezelése
A tájékoztatásnak ki kell terjednie az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogaira és jogorvoslati lehetőségeire is.
Ha az érintettek személyes tájékoztatása lehetetlen vagy aránytalan költséggel járna (mint például jelen esetben egy webshopon), a tájékoztatás megtörténhet az alábbi információk nyilvánosságra hozatalával is:
Jelen adatkezelési tájékoztató az fenti tartalmi előíráson alapul. A tájékoztató módosításai a fenti címen történő közzététellel lépnek hatályba. A tájékoztató egyes fejezetcímei mögött megjelenítjük a jogszabályi hivatkozást is.
Értelmező fogalmak (3.§)
Az adatkezelés jogalapja (5.-6.§)
Az adatkezelés célhoz kötöttsége (4.§ [1]-[2])
Az adatkezelés egyéb elvei (4.§ [3]-[4])
A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható. Az érintettel akkor helyreállítható a kapcsolat, ha az adatkezelő rendelkezik azokkal a technikai feltételekkel, amelyek a helyreállításhoz szükségesek.
Az adatkezelés során biztosítani kell az adatok pontosságát, teljességét és - ha az adatkezelés céljára tekintettel szükséges - naprakészségét, valamint azt, hogy az érintettet csak az adatkezelés céljához szükséges ideig lehessen azonosítani.
Funkcionális adatkezelés
A www. dahua.hu, oldalakon: vezeték- és keresztnév, e-mail cím, telefonszám, faxszám, weblap, tevékenységi kör, lakcím, szállítási cím, cég neve
A személyes adatok törlését, vagy módosítását az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
A funkcionális adatkezelésre vonatkozó alapelveink (Elker tv. 13/A.)
Cookie-k (sütik) kezelése
A www.dahua.hu oldalon:
Az alábbi cookie-k esetén 60 nap után törlődnek:
- utoljára megtekintett termékek
- termék ajánlása ismerősnek
Az alábbi funkciók esetén 365 nap után törlődnek:
- kosár eltárolás
- vásárló melyik oldalról érkezett
Hírlevél, DM tevékenység
Adattovábbítás
A továbbított adatok köre az online fizetés lebonyolítása érdekében: Név, cím, tranzakciós összeg, tranzakciós jogcím.
GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.
2351 Alsónémedi
GLS Európa u. 2.
info@gls-hungary.com
ÁSZF: https://gls-group.eu/HU/hu/adatvedelmi-szabalyzat
Sprinter Futárszolgálat KFT
adószám: 12263840-4-43
1097 Budapest Táblás utca 39
ÁSZF : http://www.sprinter.hu/segedanyagok/dijakaszf/
Adatbiztonság (7.§)
Az érintettek jogai (14.-19.§)
Jogorvoslat
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Miskolci Kirendeltség
3525 Miskolc Városház tér 1.
46/506-071 , fogyved_emf_miskolc@nfh.hu
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Bírósági jogérvényesítés (22.§)
Kártérítés (23. §)
Az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével másnak okozott kárt köteles megtéríteni. Az érintettel szemben az adatkezelő felel az adatfeldolgozó által okozott kárért is. Az adatkezelő mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a kárt az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő.
Nem kell megtéríteni a kárt annyiban, amennyiben az a károsult szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származott.
Zárszó
A tájékoztató elkészítése során figyelemmel voltunk az alábbi jogszabályokra:
Árukezelési szabályzat
1) Demó eszközök: Demó eszközök maximum 2 hétre adhatóak kölcsön. A kölcsönadás kizárólag kölcsönadási szerződéssel + a kölcsönvevő nevére kiállított szállítólevéllel jöhet létre, melyben az adott termék termékmenedzsere köteles részletesen leírni a kölcsönadott termék állapotát. (például „ÚJ” vagy „használt – xy részeken karcos, - esetleg fotó, stb.).
Amennyiben a kölcsönadott termék új állapotban kerül kölcsönadásra elvárjuk az ügyféltől, hogy azt ugyanabban az állapotban szállítsa vissza nekünk. Amennyiben a termék karcos, piszkos, rá volt ragasztva matrica, amit nem lehet nyom nélkül eltávolítani, a doboza rongált, firkált vagy matricázott, a terméket az ügyfél köteles MEGVÁSÁROLNI! A visszakerülő termék állapotát a felelős termékmenedzser méri fel és Ő dönti el, hogy a termék visszakerülhet újként a raktárba, vagy kiszámlázásra kerül az ügyfélnek. Amennyiben visszakerülhet a termék raktárra a termékmenedzser átlátszó ragasztóval lezárja a dobozt, majd a ragasztót filctollal szignózza.
Amennyiben használt termék kerül kölcsönadásra: A kölcsönadás kizárólag kölcsönadási szerződéssel + a kölcsönvevő nevére kiállított szállítólevéllel jöhet létre, melyben az adott termék termékmenedzsere köteles részletesen leírni a kölcsönadott termék állapotát. (például xy részeken karcos, - esetleg fotó, stb.). Amennyiben a tesztről visszaérkezett termék a kölcsönadási állapothoz képest tovább károsult, hiányosan érkezik vissza, törött, stb. – az Ügyfél köteles a terméket megvásárolni. A vásárlási ár: Listaár -35%
2 hétnél tovább tartó kölcsönadások esetén vezetői jóváhagyás szükséges.
2) Visszaárú: Visszavenni kizárólag olyan termékeket lehet, melyek:
bontatlan / esztétikailag hibátlan csomagolásban érkezik vissza,
A termék új, hibátlan, karcmentes, újra eladható
Amennyiben a fenti kritériumok teljesülnek a terméket a következő módon lehet visszavenni: (az időintervallumok az átadás / számlázás időpontjától számítódnak)
0-14 nap között: a termék visszavehető az eredeti eladási áron
15-30 nap között: a termék visszavehető az eredeti eladási ár 80%-ért
31-60 nap között: a termék visszavehető az eredeti eladási ár 70%-ért:
61 nap fölött: a termék visszavehető az eredeti eladási ár 50%-ért
BRUTTÓ 10,000 FT érték alatt nincs vissza árú!
Amennyiben a termék a fenti kritériumoknak nem felel meg (nem új, csomagolása rongált, stb), a terméket nem lehet visszavenni!
3) Garanciális ügyek kezelése:
A garanciális - visszahozott / visszaküldött termékeket a DSC szerviz MINDEN esetben bevizsgálja! A bevizsgálási határidő: 3 munkanap.
A szerviz feladata eldönteni, hogy a termék garanciális vagy nem
Addig a pillanatig, amíg a szerviz nem vizsgálta be a terméket csere terméket helyette NEM LEHET kiadni.
Amennyiben a termék garanciális és a javítás több mint 1 hétig tart, a szerviz csereeszközt biztosít amennyiben létezik csereeszköz a garanciális raktárban ( a szerviz a raktárban lévő HASZNÁLT vagy már javított eszközökből összerak egy garanciális cserekészletet. Amennyiben indokolt, a szerviz az ügyfél részére csereeszközt adhat ami műszakilag hasonló a javításra behozott eszközhöz! Új terméket kizárólag VEZETŐI engedéllyel lehet csereként kiadni!)
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4. § alapján a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
3 napos szabály: A 151/2003-as Kormányrendelet 7. §-a különleges lehetőséget biztosít a fogyasztó számára, amennyiben kimondja, hogy abban az esetben, ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól, illetve az üzembe helyezéstől számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, akkor a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. szerint figyelembe vehető aránytalan többletköltségre hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A fentiekben leírt szabályzat 2020.07.07-től lép érvénybe és visszavonásig érvényes.